G-Bowlen

NieuwsTijdens het vijfde seizoen hadden we maar liefst 44 deelnemers! Op 15 mei 2017 speelden we de twaalfde en tevens laatste ronde van dit seizoen. Op 11 september beginnen we aan het 5e seizoen.

Nederlandse Kampioenschappen in Almere.
De (halve) finaledag van de Nederlandse Kampioenschappen zit er alweer op. Arjan Torcque en Gerda Pauw deden dit jaar in Almere namens de Bowling Vereniging Maarssen mee.
Arjan werd dertiende in de Heren 2e klasse. Gerda werd zevende in de Dames 2e klasse.

Kom G-bowlen in Bison Bowling Maarssen.Onder het motto “Gewoon waar mogelijk, aangepast waar nodig” levert de BVM een bijdrage aan de sportieve ontwikkeling van de G-bowler. De BVM wil dit bereiken door mogelijkheden te bieden om met plezier op een sportieve wijze in groepsverband de bowlingsport te beoefenen. Daartoe biedt de BVM een structureel sportaanbod voor mensen vanaf 17 jaar met een motorische, zintuiglijke of verstandelijke beperking of mensen met een chronische ziekte of autisme spectrum stoornis, die woonachtig zijn in de gemeente Stichtse Vecht en omliggende gemeenten. G-bowlen in de Bison Bowling is nu ook geschikt voor mensen met een (arm-)spierbeperking! We beschikken over 2 ballen van 10 pond en 2 ballen van 12 pond met een handvat! De speler pakt de bal als een tas, loopt er mee naar de baan, zwaait en laat los……. Het handvat springt naar binnen en de bal rolt probleemloos naar de pins!Ook met een visuele beperking kun je deelnemen aan het G-bowlen. We hebben twee splinternieuwe apparaten, zg. ramps, die werken als een glijbaan. De bal erop (laten) leggen, duwen …… strike! Ook erg handig als het gewicht van de bal te groot is. Je begeleider legt je bal op de ramp en jij duwt de bal de baan op. Sturen doe je natuurlijk zelf door de ramp iets schuin te zetten.
Het 5e seizoen bestaat uit 12 speelavonden die vrijwel altijd eens per drie weken plaats vinden. Elke avond staat onder deskundige begeleiding van een aantal leden van Bowling Vereniging Maarssen. De meeste deelnemers spelen met hekjes (bumpers) maar als je gemiddelde hoger is dan 100 mag je het ook zonder proberen. Er wordt van 19.30 uur tot 20.30 uur in groepjes van 4 spelers per baan gespeeld. Deelnemers en hun begeleiders kunnen tussen 19.10 uur en 19.25 uur en tussen 20.30 uur en 20.50 uur de kantoorlift van winkelcentrum Bisonspoor gebruiken. Groepen uit woonvoorzieningen, die met vijf of meer spelers deelnemen aan het G-bowlen, worden meestal per twee- of drietallen verdeeld over verschillende banen. Het speelgeld bedraagt slechts € 6,50 per deelnemer per avond. De G-bowlers hoeven geen aparte contributie te betalen.
Voor meer informatie kun je terecht bij Ineke Joosten of Ada Sturkenboom via gbowlenmaarssen@outlook.com.